OM OSS

Metsku i Karleby omstartades 2007, nästan från noll. Då fanns bara en aktiv församlingsmedlem kvar, en fin liten dam på 80 år. Vi startade tankeprocessen “rethink church”: Vad är församling? Vad är det Gud vill skapa här?Läs mera »
13.11.2021 kl. 19:04

Adress: Långbrogatan 47, Karleby
E-post: karleby@metodistkyrkan.fi

Sarah Tiainen
sarah.tiainen@metodistkyrkan.fi

Jenny Jansson
Församlingsrådets ordförande
jennyfrida.jansson@gmail.com

Händelsekalender

Oktober 2024

November 2024

Nattvardsgudstjänst

Välkommen på gudstjänst med lovsång, bön, predikan och naturligtvis nattvard. Söndagsskola och servering efteråt finns också med.

Metsku Youth ungdomssamling

Välkommen på ungdomssamling till Metodistkyrkan i Karleby! Vi har både skoj och allvar, men också alltid glimten i ögat. Snacks och goda samtal är garanterade. Alla är välkomna sådana som de är!

Gemenskapslunch

Vi samlas tillsammans för att äta och umgås, samt be en bön för maten och varandra.

Open Doors för ungdomar

Välkommen på Open House för ungdomar! Open House är en blandning av eftermiddagshäng och ungdomssamling. Alla är välkomna med, sådana som de är!

December 2024

Nattvardsgudstjänst

Metsku Youth ungdomssamling

Församlingens julfest

Välkommen med på julfest som bjuder på god mat, sång, skoj och allvar.
Metodistkyrkan

Välkommen på gudstjänst med lovsång, bön och predikan! Servering efteråt.
16.10.2024 20:15
Tanzania har under många år varit ett av de länder där Finlands svenska Pingstmission r.f. (FSPM) verkar. Åtskilliga människor har under åren fått hjälp till ett bättre liv tack vare understöd som kanaliserats via FSPM. Projektet, som är insamlingsmål för Frikyrklig samverkans (FS) rf ekumeniska ansvarsvecka år 2024 bär namnet Maisha bora (swahili), vilket också betyder ungefär ”ett gott liv”. Det är ett fortsättningsprojekt som pågår under åren 2023-2026, där målsättningen är att utsatta barn och ungdomar ska få ett gott liv bland annat genom att erbjudas skolgång, hälsovård och olika typer av hjälpmedel. Ungdomar kan också få hjälp till självhjälp då de grundar små företag som gör att de kan försörja sig. Även informationsarbete är en viktig del av projektet.
11.10.2024 8:01
Upplev kraften av enighet och hopp när delegater från den världsomspännande metodistkyrkan (UMC) samlades till generalkonferens för att fatta historiska beslut och anamma ett förnyat fokus på mission och lärjungaskap. Kolla på en tio minuters video med korta klipp från generalkonferensen.
8.10.2024 8:42
Från och med september har vi tre nya utnämningar i metodistkyrkan. Vi välkomnar de nya lokalpastorerna Peter Vidjeskog i Jakobstad och Emmanuel Aqua i Vasa samt Nils-Gustav Sahlin som utnämndes till distriktsföreståndare.